Digital Growth 14:15 - 14:40
AI en Digitale Marketing: van strategie naar succes
Over deze sessie
Technologie en AI ontwikkelen zich razendsnel. Hoe zorg je er als marketingmanager voor dat je digitale marketingstrategie niet achterblijft? Mats en Dyon laten in deze inhoudelijke sessie zien hoe je AI kan integreren binnen je digitale marketingstrategie. Ze nemen je mee in verschillende types van AI en laten met concrete praktijkvoorbeelden zien hoe je morgen al kunt beginnen met het integreren van AI in je digitale marketing strategie.
Hierbij laten ze ook zien welke rol AI speelt in de volwassenheid van je marketingaanpak. Door je digitale marketing maturity namelijk te verhogen, besteed je je marketingbudget efficiënter en haal je een hogere ROI. Mats & Dyon delen hoe ze groeiplannen maken voor hun klanten en tonen met praktijkcases aan hoe jij zelf een AI gedreven digitale marketingstrategie kunt ontwikkelen.
Op zoek naar een raamwerk waarmee je aan je groeiambities kunt werken en zelf strategische groeiplannen kunt ontwikkelen? En benieuwd hoe AI hier als hoeksteen een belangrijke rol in speelt? Kom dan naar deze sessie!
Wat leer je van deze sessie?
-
Welke verschillende vormen van AI er zijn.
-
Wat de rol is van AI binnen je digitale marketingstrategie - het begint nog steeds met je doelstellingen.
-
Naast data is het ook belangrijk om je team en processen goed in te richten om AI maximaal te benutten.

Over de sprekers
Dyon Metselaar
Director bij Netprofiler
Dyon Metselaar is director bij de online marketing bureau’s Netprofiler & Leadscope. Binnen Netprofiler is hij voornamelijk bezig met het opzetten van de complete digitale marketingstrategieën. Met zijn managementachtergrond werkt hij op strategisch niveau voor klanten en kent hij de uitdagingen van e-commerce organisaties als geen ander.

Mats van Essen
B2C Strateeg bij Netprofiler
Mats van Essen is een gedreven digitaal marketing strateeg gespecialiseerd in het digitaal verder helpen van zijn klanten. Hij helpt klanten in het bepalen van focus en het maken van keuzes. Daarnaast krijgt hij energie van het implementeren van digitale marketing oplossingen die in lijn liggen met de bedrijfsdoelstellingen en -uitdagingen. Dit alles zodat hij maximale impact maakt. Bij Netprofiler helpt hij verschillende klanten als Harman en New York Pizza met hun strategische plannen.